K reklamaci zboží vám stačí i pouhá fotografie účtenky

Přidáno 14.02.2017

Určitě už se vám stalo, že jste si koupili zboží, které se po nějaké době rozbilo a museli jste jej reklamovat. Jenže kde je ta zpropadená účtenka? Když už ji po dlouhém hledání najdete na tom nejméně pravděpodobném místě, zjistíte, že se na ní již podepsal zub času a text není k přečtení. Co teď? Věděli jste, že k uznání reklamace nemusíte předložit originální účtenku, ale že vám stačí pouze její fotografie, uložená například v mobilním telefonu?

Jak prokázat koupi zboží

Klasickým způsobem je předložení originální účtenky, kterou vám prodejce při nákupu vystavil. Z výše zmíněných důvodu je to však i jedna z nejméně praktických metod, neboť účtenku musíte mít po celou dobu někde schovanou a doufat, že se nevybělí nebo že ji někde neztratíte.

Dalšími možnostmi je například předložení originálního obalu nebo v některých případech i svědecká výpověď. Nejjednodušší variantou je úschova dokladů v elektronické podobě, a to včetně fotografie originálu. Právě o této možnosti dle průzkumu STEM/MARK neví až 60 % Čechů.

Ukázalo se, že když lidé potřebují něco vyreklamovat, ale z nějakého nemohou předložit originální účtenku (ztráta, znehodnocení, …), velmi často se rozhodnou zboží vůbec nereklamovat a raději si koupí nové.

Češi spoléhají na originální účtenky

Až 9 zákazníků z 10 nejvíce spoléhá právě na originální (většinou papírové) doklady, i když rozhodně nejsou podmínkou pro přijetí reklamace. Zákon o ochraně spotřebitele hovoří o tom, že kupující musí svůj nákup prokázat, ale již nestanovuje přesný způsob, jakým to udělat.

Můžete tak klidně využít výpis z účtu, ze kterého je nákup jasně patrný nebo právě elektronickou verzi dokladu.





Tisknout stránku

Sociální sítě





      © 2017 - Ing. Jana Vitásková Oceňování, prodej a pronájem nemovitostí ~ Bankéř Česká spořitelna
Digitální obchodník
Zpět nahoru